La fotografia ens mostra una unitat de la sèrie 600 estacionat a Vilapicina. El primer ferrocarril metropolità del món dotat d'un sistema de conducció automàtica el va tenir Nou Barris, a la Línia II (Sagrera-Vilapicina). Només existien els antecedents experimentals de Nova York i París que no van tenir molta transcendència. A principis del mes de juny de 1960 es van realitzar les primeres proves amb total satisfacció. Es tractava de l'anomenat sistema ATO (Automatic Train Operation), consistent en un raig de llum col·locat a la part inferior dels trens i que excitava dues cèl·lules fotoelèctriques que controlaven l'acceleració i la frenada. Aquest raig era seccionat a determinats trams de la línia mitjançant unes pantalles col·locades longitudinalment a la via i que, en funció de la seva ubicació, donaven diverses ordres als trens.
Aquest sistema va funcionar fins a l'any 1970, quan la Línia II va ser absorbida per la Línia V, formant l'actual L5.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada