El diumenge 17 de novembre de 1953 es va inaugurar el primer autobús urbà en l'actual territori de Nou Barris, A la festa inaugural va assistir nombrós públic que esperava l'arribada de les autoritats que organitzaven l'acte, a destacar el tinent d'alcalde de Transportes y Circulación sr. Rosal Catarineu, el conseller delegat del districte de Sant Andreu sr. Pascual Graneri, el general d'Artillería de la IV Región sr. Pérez Porro, el sr. Palanca en representació de l'Obra Sindical del Hogar, i el president de la Junta de Vecinos de las Roquetas sr. Francesc Robusté, entre d'altres.
La nova línia, pertanyent a l'empresa Talleres Aragall y Cía. Se la conegué amb el nom popular de "TAC" o "Pénjamo". El recorregut, de doble circumval·lació, s'iniciava a la Via Júlia i continuava pels carrers d'Argullós, Sant Engràcia, Font de Canyelles, passeigs de Valldaura, del Verdum i del Doctor Pi i Molist, plaça del Virrei Amat, passeig de Fabra i Puig, Concepción Arenal, Malats, Gran de Sant Andreu, Agustí i Milà, Bartrina, pont del Dragó, passeig de Valldaura i Via Júlia. L'oferta es va cobrir amb dos autobusos, un Ford Hèrcules i un Berliet. El primer era de color vermell i efectuava el recorregut en sentit contrari a les agulles del rellotge, mentre que el segon era platejat i circulava en el mateix sentit de les agulles del rellotge.
Malgrat que el servei fou rendible, el procés de municipalització va desembocar que s'acordés declarar caducada la concessió. El 17 d’octubre de 1960 la línia, adquirida per Tranvías de Barcelona, es va rebatejar sota la denominació “R” amb un nou recorregut entre Fabra i Puig i les Roquetes.
Hola Ricard.
ResponEliminaQuan parles del carrer "Argüelles", no voldrás dir "Argullós"?
(Joscar)