divendres, 1 de desembre del 2017

DESEMBRE. Entra en servei la nova L11 de metro "Trinitat Nova-Can Cuiàs"


El 14 de desembre de 2003 es va inaugurar la nova L11 de metro. A l’acte inaugural van assistir l’alcalde de Barcelona Joan Clos, el regidor de Districte de Nou Barris José Ignacio Cuervo, l’alcalde de Montcada i Reixac, el conseller en Cap Artur Mas, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques Felip Puig, el director de ports i Transports Enric Ticó,  i diversos representants tant de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona com de la Subdelegació del Govern espanyol.
Tal com preveia el PDI 2001-2010, el mitjà de transport considerat més adequat per als barris de la Zona Nord era una línia de metro però de dimensions més reduïdes, a cavall entre l’elevada capacitat del metro convencional i la baixa capacitat de l’autobús. L’Ajuntament de Barcelona defensava el perllongament de la L4 de metro, però va córrer el rumor de que el tram fins a Torre Baró i Ciutat Meridiana no era prioritari i que no havia pressupost per a la seva construcció, amb la qual cosa un perllongament de la L4 no es podria realitzar fins més enllà del 2010, mentre que l’anomenat “metro lleuger”, a l’ésser més barat i menys costós, es podia incloure i inaugurar a principis del nou segle.


Davant d’això, les associacions veïnals, després de votar per assemblea, decidiren pactar a l’abril de 1999 amb la Generalitat i signar un acord definitiu per a la construcció del minimetro, entès com un perllongament de la L4 però adaptat uns índexs de població que no justificaven la implantació d’un mitjà de major capacitat. 
El 26 de gener de 2001 es va fer l’acte de col·locació de la primera pedra, i el 7 de febrer de 2003 va tenir lloc la calada del túnel que suposava la unió dels barris de Torre Baró i Trinitat Nova.
Des de la inauguració de la L11, Nou Barris disposa d’una línia pròpia de metro, peonera en la incorporació de mampares amb portes de vidre a les andanes i combois de conducció automàtica sense conductor. Té una longitud total de 2,1 quilòmetres per via única que inclou 5 estacions amb andanes de 40 metres de longitud, dues de les quals són de doble andana i via i les altres tres duna sola via i andana: Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre Baró / Vallbona, Ciutat Meridiana i Can Cuiàs.


El material mòbil emprat són tres combois de la sèrie 500 de dos cotxes cadascun i de conducció automàtica, amb capacitat per a 400 passatgers. El temps de viatge s’efectua en uns 6 minuts i els intervals de pas són de 5,50 minuts. El color designat a la línia és el verd clar, fusió del verd fosc de la L3 i el groc de la L4. El pressupost final va ser de 39,1 milions d’euros.

Fotos: Arxiu TMB i Ricard Fernández Valentí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada