dimarts, 8 de novembre del 2016

NOVEMBRE. El tramvia s'endinsa per la Via Júlia


Amb motiu de la construcció del perllongament de la xarxa tramviaire de la plaça de Llucmajor fins a la Via Júlia amb Via Favència, Tranvías de Barcelona va inaugurar el 30 de novembre de 1965 dues noves línies de tramvia: la 50 i la 48, descartant-se la prolongació de la línia 47. Les obres de construcció d’aquest nou tram no van significar la reurbanització de la Via Júlia sinó que continuà intransitable per la zona central i ocupada fins i tot per alguns horts. Malgrat que les obres de la nova infraestructura van acabar el 9 d’octubre, la inauguració de les dues línies es va retardar per les protestes veïnals, doncs la idea inicial d’establir únicament la línia 48 resultava un inconvenient pel fet que s’havia d’intercanviar a la plaça del Virrei Amat i pagar doble bitllet per continuar fins el centre de la ciutat. El cas es va estudiar i es va optar per crear una nova línia que arribaria fins a la plaça de Tetuan, mentre que la 48 serviria per a reforçar el nou trajecte a inaugurar, a la vegada que seria més útil per als desplaçaments curts i com a servei d’aportació al metro i a altres línies de tramvia i autobús.


La línia 50 efectuava un trajecte de la plaça de Tetuan a la Via Júlia. L’itinerari s’iniciava a l’esmentada plaça, i continuava pel passeig de Sant Joan, Consell de Cent, Roger de Flor, Mallorca (tornant per València i Nàpols), Dos de Maig, Indústria, passeig de Maragall, avinguda de Borbó, plaça del Virrei Amat, Doctor Pi i Molist, passeig de Verdum, plaça de Llucmajor i Via Júlia. Es va establir com a servei permanent. El preu del bitllet era de 2 pessetes els feiners i de 2,50 pessetes els diumenges i festius i durant la franja nocturna.
La línia 48 efectuava un trajecte entre la plaça del Virrei Amat i la Via Júlia completament superposat al de la línia 50 entre tots dos punts esmentats. Al tractar-se d’un servei de reforç, només circulava a les hores punta quan ho requeria l’afluència d’usuaris. El preu del bitllet era d’1,50 pessetes els feiners i de 2 pessetes els diumenges i festius. Malgrat que aquest servei, tot i el seu curt recorregut va gaudir d’un nombre de passatgers més que acceptable, tingué una vida molt efímera.


El 22 de juliol de 1967, i sense previ avís ni explicacions per part de Tranvías de Barcelona, la línia 48 fou suprimida. Dos anys després, el 18 d’agost de 1970 la línia 50s es va substituir per autobusos, fet que es celebrà amb un acte de comiat amb una comitiva tramviaire.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada