divendres, 10 d’agost de 2012

AGOST. El penúltim relleu del tramvia a l’autobús



El 18 d’agost de 1970 la línia 50 de tramvies es va substituir per autobusos, fet que es celebrà amb un acte de comiat organitzat per Tranvías de Barcelona amb una comitiva tramviaire. Les nombroses persones assistents van rebre un bitllet commemoratiu i se’ls va oferir una ampolleta de xerès amb una etiqueta al·lusiva a l’acte. També van participar directius de la companyia i autoritats locals, entre elles el president de Tranvías de Barcelona Julio Sanmiguel Arribas, el director tècnic Manuel Conde, el director administratiu Emilio Hap i el cap d’incidències Santiago Benito. L’acte va acabar amb un brindis amb cava ofert pel mateix president. Un tramvia i un autobús es van estacionar al mateix nivell un al costat de l’altre, i els respectius conductors van baixar de llurs vehicles i es van donar la ma simbolitzant el relleu del vell al nou mitjà de transport. Mereix la pena esmentar el “civisme” del públic, que va arrencar bombetes, agafadors, seients, rètols i altres objectes dels tramvies, però la premsa de l’època li restà importància tot explicant que “El útlimo recorrido se efectuó animadamente. Los pasajeros se dedicaron a arrancar bombillas, asideros, asientos, letreros y otros objetos hasta casi desguazar el vehículo. Hay coleccionistas para todo, hasta para llevarse el “tranvía a casa”. Amb la posta en servei dels utobusos a la línia 50 va alterar els sentits de circulació del seu itinerari, passant a circular pels carrers de Mallorca i Indústria en sentit Via Júlia i per Sant Antoni Maria Claret i Provença en sentit plaça d’Espanya.
A la mateixa data va entrar en servei la línia 51 (Atarazanas-Via Julia), la darrera línia de tramvia inaugurada a Barcelona.

Ricard Fernández i Valentí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada