dimarts, 3 de maig del 2016

MAIG. Manuel Vital segresta un autobús per demanar transport públic al barri de Torre Baró


El veïnat de Torre Baró va demanar en diverses ocasions línies d'autobús per al barri. L'Ajuntament de Barcelona, però, sempre al·legava que no podien circular per aquells carrers estrets i costeruts. En aquest assumpte va tenir un paper molt destacat en Manuel Vital, empleat de Transports de Barcelona, líder veïnal a Torre Baró i antic president de l’Asociación de Vecinos de 9 Barrios.
El 6 de maig de 1978, tot conduint un autobús articulat a la línia 47, a l'arribar al final del passeig de Valldaura es va dirigir cap a una cabina telefònica per trucar a la seva dona i dir-li “allá voy”. Va penjar el telèfon i va segrestar l’autobús fent-lo passar per la carretera Alta de les Roquetes en direcció a Torre Baró. Durant l’itinerari es va anar apuntant gent de les barriades per donar suport al segrest reivindicatiu. L'autobús dia penjades unes pancartes pintades amb l’oli del mateix vehicle.


Sortint del barri per l’avinguda Meridiana, va prosseguir amb l’autobús i al carrer de València el va enxampar la policia i traslladar a la comissaria del carrer de Malats, al barri de Sant Andreu. Al dia següent fou jutjat acusat de segrestar l’autobús. L’empresa el va advertir que si ho tornava a fer que l’acomiadarien de la feina sense recursos, però finalment no li van fer res.
Poc després, el 17 de novembre de 1978 la línia 47 es va perllongar fins a l'interior del polígon d'habitatges de Canyelles, l'11 de febrer de 1979 ho va fer també al mateix lloc la línia 31, el 23 de maig de 1980 es va crear la línia 77 entre la plaça del Virrei Amat i el castell de Torre Baró (actual 82) i el 10 de febrer de 1981 es va crear la línia 93 de microbús entre Ciutat Meridiana i la muntanya de Torre Baró (actual 83).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada