L'1 d'abril de 1980 va néixer la nova línia 76 d'autobús a petició de la nova Conselleria del Districte IX-b d’acord amb el Servei de Descentralització de l’Ajuntament de Barcelona, per a connectar la Seu de Districte IX-b i els barris del nord de Sant Andreu. Així va néixer la primera línia "social" d'autobús de Barcelona establerta durant la democràcia. Entenem com a línies socials aquelles que nasqueren fruit de les lluites veïnals que demanaven un mitjà de transport que els facilités la mobilitat i els tragués de l’aïllament urbà.
L’itinerari s’iniciava a la ronda de la Guineueta Vella, i continuava pel passeig de Valldaura, plaça de la República, Via Júlia, Aiguablava, Fanals, Via Favència, carretera de Ribes (tornant per avinguda Meridiana, Platja d’Aro, Palamós, La Fosca i Aiguablava), avinguda Meridiana, carretera N-152, avinguda dels Rasos de Peguera i Vallcibera. L'horari de funcionament anava en funció de les hores d’obertura de la Seu de Districte IX-b. A Canyelles, la primera sortida era a les 9.30 h i la darrera a les 23.00 h, mentre que a Ciutat Meridiana la primera sortida era a les 9.00 h i la darrera a les 22.30 h. Deixava de funcionar entre les 15.00 h i les 17.30 h i no circulava els dissabtes, diumenges i dies festius. L’oferta es cobria amb dos vehicles i l’interval de pas era de 30 minuts.
Anys després va millorar el seu servei passant a circular tots els dies a partir del 20 d'abril de 1982, perllongant-se fins el polígon Santelvira el 10 d'octubre de 1985 i fins a Sant Genís dels Agudells el 7 de novembre del mateix any. Amb aquesta darrera actuació es va poder satisfer una reivindicació veïnal del 1973 que demanava l'establiment d'una nova línia d'autobús que unís els barris de Ciutat Meridiana, Vallbona, Torre Baró i la Trinitat Nova amb la residència sanitària de la Vall d'Hebron.
Amb lleus modificacions posteriors del seu recorregut, aquesta línia continua prestant servei i preveu sobreviure a la nova xarxa ortogonal d'autobusos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada