dimecres, 1 d’abril de 2015

ABRIL. Inauguracions oficial i popular del metro al cor de Nou Barris


El dilluns 19 abril del 1982 es va inaugurar el tram "Guinardó-Roquetes" de lA L4 de metro amb tres noves estacions: "Maragall" (que establia correspondència amb lA L5), "Llucmajor" i "Roquetes" (actual "Via Júlia"). L'acte inaugural va anar a càrrec del president de la Generalitat, Jordi Pujol, acompanyat del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Josep Maria Cullell, la presidenta de TMB, Mercè Sala i l'alcalde de Barcelona, Narcís Serra. L'esdeveniment, que es va convertir en el primer tram de metro inaugurat per la Generalitat, es va iniciar a primera hora del matí a l'estació "Roquetes", on es va procedir a la tradicional tall de cinta. Després, a l'andana ascendent esperava un comboi reservat especialment per a la comitiva, la qual va viatjar i va visitar detalladament cadascuna de les tres noves estacions. El nou tram permetia que fins a 70.000 habitants dels barris de la perifèria es poguessin desplaçar el centre de Barcelona en un temps de deu o quinze minuts.


El dissabte dia 24 següent a la inauguració oficial del nou tram de la L4, a les 18:00h, es va celebrar una festa popular convocada per les associacions veïnals de Prosperitat, Roquetes, Trinitat Nova i Verdum, i l’Ateneu Popular de Nou Barris. L’anunci es va fer públic mitjançant el repartiment de 15.000 fulletons informatius. A la festa van assistir unes 2.000 persones congregades al final de la Via Júlia, davant de l’accés de l’estació “Roquetes”. Es va fer una inauguració simbòlica del nou tram de metro, destapant una ampolla de cava. Posteriorment va haver música, coets, llançament de globus i l’actuació dels pallassos “Hermanos Toto”. Una representant de les associacions veïnals va fer un discurs d’alegria per l’arribada del metro, però també va criticar l’acabat dels accessos les obres del metro, l’augment de les tarifes dels transports, la manca d’una estació o d’una sortida d’emergència a la plaça del Virrei Amat, i sobre els rumors de la possible supressió de la línia 50 d’autobús.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada