dimecres, 1 de febrer de 2017

FEBRER. S'inaugura la nova línia 93 de microbús "Ciutat Meridiana-Torre Baró"


A petició de la Conselleria del Districte IX-b, el 20 de febrer de 1981 es va estrenar la nova línia 93 de microbús, un servei social i de proximitat precedent del “Bus del Barri” que comunicava el centre de Ciutat Meridiana i el nord de Torre Baró. Es va fer realitat gràcies a les pressions veïnals i, en especial, com a conseqüència del segrest que el 1978 va fer l’antic president de l’Associació de Veïns de 9 Barris, veí de Torre Baró i conductor d’autobús de TMB, Manuel Vital, d’un vehicle de la línia 47 per demanar transport públic per al barri. L’itinerari s’iniciava a l’avinguda dels Rasos de Peguera, i continuava pels carrers de Vallcibera i de Sant Feliu de Codines, plaça dels Eucaliptus (la tornada pel carrer de Llerona) i l’avinguda d’Escolapi Càncer fins a l’alçada del carrer de Bellprat, on l’estat dels carrers impossibilitava allargar més el trajecte. L’oferta es cobria amb un sol vehicle microbús perquè circulava a través de carrers estrets i costeruts amb girs molt tancats. Els intervals de pas eren de 30 minuts i, pel seu curt trajecte, tenia una tarifa més econòmica i no admetia targetes multiviatge.


L’1 d’agost de 1983 va ampliar el seu recorregut pel barri de Torre Baró en sentit Ciutat Meridiana, circulant pels carrers de Castellfollit de la Roca i Sant Feliu de Codines, oferint més cobertura territorial. L’1 de maig de 1988 l’explotació va anar a càrrec de Transports Lydia, any en què TMB i l’EMT van unificar les tarifes de totes les línies d’autobús de Barcelona i de l’àmbit metropolità, de manera que va passar a admetre targetes i abonaments com a la resta de serveis urbans. A partir del 1991 va modernitzar la flota. El 1994 va canviar el número pel 83, doncs la sèrie numèrica del 80 al 89 estava reservada a les línies urbanes de Barcelona explotades per empreses privades. Des de l’1 de gener de 2010 va passar a mans de l’empresa Sagalès, amb un nou recorregut molt complet i més ampli que atén les necessitats de Ciutat Meridiana i la zona muntanyosa del barri de Vallbona, la qual estava desproveïda de transport públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada