dijous, 2 de novembre del 2017

NOVEMBRE. Es posa en servei la nova línia d'autobusos T “Pº Fabra y Puig-Bº de la Trinidad”


La construcció de la nova barriada de la Trinitat Nova va portar, el 20 de novembre de 1958, a estrenar la línia T. L’itinerari s’iniciava a l’avinguda Meridiana, davant l’estació de metro “Fabra y Puig” de la Línea I (Transversal) i del baixador ferroviari de Sant Andreu-Arenal, i continuava pels carrers de Concepción Arenal, Bartrina, plaça de Mossèn Clapés, Palomar, passeig de Torras i Bages, passeig del Tinent Coronel Onofre Mata (ara Torras i Bages) i carretera de Ribes. El nou servei, servit amb quatre cotxes imperials “Aclo”, posteriorment substituïts per un altres reformats a un sol pis, els “Aclo-Seida”, es va pensar com a provisional a l’espera de poder-se suprimir en el punt i hora que la línia FA de troleibusos es podés perllongar fins a la Trinitat Vella, però la inviabilitat la va convertir en definitiva. Inicialment tenia una freqüència de pas de 7-8 minuts i feia el recorregut d’anada i tornada en mitja hora. 


La primera sortida de Fabra i Puig era a les 6.00 h. del matí i arribava a Trinitat Vella a les 06.4 h. La darrera sortida de Fabra i Puig era les 21.20 h. i arribava a la Trinitat Vella a les 21.34 h. El 19 de maig de 1959 va ampliar el seu horari, avançant la sortida de Fabra i Puig a les 4.26 h. i la darrera a les 23.05 h. El 12 de juny de 1961 augmentà el nombre de vehicles, passant a un total de set, la qual cosa va permetre augmentar la freqüència de pas a 4 minuts.
El 10 de setembre de 1964 canvià la lletra pel número 2. El 17 de juny de 1968 es va suprimir arran de la inauguració de la nova línia 202 però davant les protestes veïnals el 6 de novembre següent va reaparèixer amb un nou recorregut entre la plaça de Tetuan i el barri de la Ciutat Meridiana. El 18 de febrer de 1977 va ampliar per aquest barri el seu recorregut, el 18 de maig de 1983 va canviar el seu número a 62 i el 20 de març de 1995 va perllongar el seu recorregut fins a la plaça de Catalunya. Actualment encara és en servei i preveu sobreviure a la implantació de la nova xarxa ortogonal, per bé que diversos veïns i veïnes demanen la millora del servei.

1 comentari: