Foto: José Mora Martín (www.autobusesbcn.es)
El 20 de desembre de 2002 va ser inaugurada la línia 127 al barri de les Roquetes. Inicialment, el nou servei funcionava de dilluns a dissabte no festius, disposava d’un total de 23 parades i intervals de pas de cada 30 minuts, circulant de les 7:00h del matí fins a les 21:00 h del vespre. La terminal es va establir a la Via Favència, a prop de l’estació “Canyelles” de la L3 de metro. Continuava per Palamós, Sa Tuna, Aiguablava, Les Torres, Pla de Fornells, Mina de la Ciutat, Cantera, Llobera, baixada del Pedregar, Cantera, Mina de la Ciutat, Jaume Pinent, Romaní, Garigliano i Artesania per retornar a la Via Favència.
El 15 de juny de 2005, va ampliar el recorregut fins l’estació “Torras i Bages” de la L1 de metro a través de la Via Favència, Gran de Sant Andreu, plaça de Mossèn Clapés, Palomar, passeig de Torras i Bages, Via Favència i Palamós. El servei va incorporar un vehicle més per mantenir els mateixos intervals de pas.
Foto: TMB (www.tmb.cat)
El 28 de abril de 2006, un acord entre l’Associació de Veïns de les Roquetes i TMB va aconseguir que ampliés el seu recorregut amb 11 noves parades. El nou itinerari per les Roquetes s’efectuaria per Jaume Pinent, Pla de Fornells, Les Torres, Mina de la Ciutat, Cantera, Llobera, Rodrigo Caro, Artesania, Quarter de Simancas, Almansa i Via Favència, on estableix correspondència amb la L3 de metro a l’estació “Canyelles”. A partir del 30 d’abril següent, va passar a funcionar els diumenges i dies festius. El 2 d’abril de 2009, va ampliar lleument el seu recorregut pel passeig de Torras i Bages amb l’establiment de dues noves parades que permetien l’enllaç amb la línia 126 de Bus del Barri de Sant Andreu.
Finalment, el 12 de maig de 2010 va ser perllongada d'un costat fins a la plaça de Karl Marx per facilitar l'enllaç amb altres línies d'autobús, i d'un altre fins el barri de la Trinitat Vella circulant pels carrers de Palamós i Sa Tuna, Pont de Sarajevo, Almassora, Mireia, Turó de la Trinitat, carretera de Ribes, Peníscola, Pare Manjón, Ausona, Mireia, Pont de Sarajevo i Sa Tuna per agafar novament el carrer d’Aiguablava, on hi ha el final de la línia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada